Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Bellamyplein
Bellamyplein 2 1053 AS
Amsterdam

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

 

English:

If you feel the need to file a complaint, we would like to invite you to discuss it with us personally first. This way we can try and find a common ground.

If this proves too difficult for you or if you cannot resolve it with us, you can discuss your this with an independent and impartial complaints officer. The complaints officer will work with you to find a solution to your complaint or problem. The complaints officer can try to mediate the complaint. The complaints officer does not take sides and therefore has no opinion. Everything you tell the complaints officer is confidential. You can use the complaint form on the SKGE website. The complaints officer can be reached on telephone number 088 0229190.

If you cannot resolve the matter with your general practitioner and with mediation by the complaints officer, you can request a decision about your complaint from the disputes body for general practitioner care. This independent committee consists of a chairman (lawyer) and of members on behalf of the patients and of members on behalf of the general practitioners. The committee is assisted by an official secretary who is also a lawyer.

The decision of the dispute resolution body is binding. More information can be found in the folder in the waiting room and at www.skge.nl.